tisdag 7 maj 2013

Varm och solig dag

Har vart en helt underbar dag! Solen har vart framme och jag har hunnit med att både plugga massor och sitta ute i solen i två timmar med min under bara vän och äta lunch och dricka kaffe. Sen har jag även hunnit träna, som sagt det har vart en underbar dag! Jag har nu precis avnjutit en nyttig proteinglass, dock blev det lite stressigt att äta den då klockan var 19.55. Men jag hann och nu har jag en mumsig smak i munnen. Åt även en riskaka med lite banan på, jag älskar nämligen banan på smörgås och detta var inte så illa pinkat det heller.

 Mysig lunch med vännen Hanna
Proteinglass

  • 1 äggvita
  • 1 skopa proteinpullver
  • ca 110g frysta bär
Vispa vitan till ett hårt skum (du skall kunna ha bunken över huvudet och inget skall rinna ut). Vispa sedan ner proteinpullvret till ett slätt skum. Till sist lägger du ner hallonen och vispar tills de är mosade.
Antingen avnjuter du med en gång eller så kan den stå i frysen ca 1,5 timma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar