tisdag 30 oktober 2012

Hemmagjord latte

Student som man är så har man lite pengar på kontot och koffein beroendet har blivit större. Men när de kommer till koffein vill jag helst ha kaffe latte. Detta gör att plånboken krymper eftersom att det är så dyrt att köpa kaffe latte fast man har studentrabatt. Så fattig och beroende som jag är så fick jag helt enkelt bli lite kreativare i köket, så jag har börjat göra mig min egna latte. Att göra latte hemma är ju även nyttigare då jag använder en mjölk som inte är lika fet som kaffeställenas mjölk. Så egentligen vinner jag väldigt mycket på att göra egen latte.

Det ända man behöver e kokat kaffe mjölk av valfri sort och en mjölk/latte visp. Värm mjölken och vispa i max 10sek, häll kaffet i en mugg och häll sedan ner den varma vispade mjölken i kaffe muggen, klart!

J.Le


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar