tisdag 19 juni 2012

20120619

Hemkommen från ett underbart zumba pass på gymmet, och har precis avnjutit detta underbara som visas på bilden. Haft en grym otursdag idag, när jag inte trodde den kunde bli värre så va de precis det den blev gång på gång... Så därför ville jag unna mig något extra gott efter träningen. Det blev en bananpannkaka med keso och varma hallon med lite honung i, till detta åt jag ett hemmagjort knäckebröd med sesampasta (som är full av kalcium och järn) och ett glas laktosfri mjölk. Perfekt mellanmål efter träning med mycket protein, lagom med kolhydrater och lite fett.

Bananpannkaka
1 ägg
1banan

Mosa bananen och vispa ner ägget, stek på båda sidor eller lägg i ett våffeljärn. Jag är ingen pannkaksvändare i vanliga fall, så hade jag haft ett våffeljärn hade jag använt det. Eftersom att denna pannkaka väldigt gärna vill gå sönder.
Vill man ha en sötare pannkaka tar man en mer mogen banan men vill ha göra detta till frukost är ett tips att ta en lite grönare banan. Lycka till!

J.Le

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar