onsdag 20 juni 2012

Hula Hoop

Kommit hem från sjukgymnastiken och chefen, på vägen hem handlade jag även för midsommar. Men det lyckades komma ner lite tröstätar grejor i min vagn. Blev lite naturgodis, det är ju precis lika dåligt som godis. Även om de inte var mycket var det tillräckligt för mig att må illa. Så när jag kom hem så ville jag få tränat lite för att kompensera lite. Så jag tog fram min rockring på 1,2kg, och rockade i 20min. Rockar man i 20min så skall man kunna bränna upp till 100kalorier. Inte så mycket kanske men gör man detta varje dag så blir det 700kalorier i veckan, och ser man de så blir det ju ganska mycket i alla fall. Å 20min har man väll tid med, om inte varför inte rocka lite framför tv'n? Nått man kan tänka på om man vill ha så bra resultat som möjligt är att rocka båda långsamt och väldigt fort köra lite intervaller med andra ord. Sen något som är jättebra att göra som jag är hel kass på är att köra motsatt håll än vad man brukar. Men det är ju JÄTTE svårt så jag har gett upp, men prova ni å berätta gärna hur det går om ni vågar testa. Rockringen kostar runt 199kr i de olika sport affärerna.

J.Le

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar