tisdag 8 januari 2013

Stressfri morgon



Jag somnade riktigt tidigt igår, och jag sov stenhårt hela natten. Har varken hört eller märkt nått alls tills väckarklockan hade ringt i en minut. Tror att jag behövde den sömnen för nu är jag pigg och taggad igen som jag inte vart på ett par dagar. Men mitt morgonhumör fanns fortfarande där idag, jag är en människa med ett fruktansvärt morgonhumör så det var nog tur att inte Dennis var hemma idag. Men mitt upp i hela mina vanliga frukost med, smoothie, smörgås med kalkon och keso, och mitt te kom jag att tänka på gårdagens kväll. Då tog jag fram min pilatesmatta för att stretcha ut ordentligt. Sen släckte jag ner hela lägenheten och tände en massa levande ljus och satte på lugn musik. Så när jag hade gjort klart frukosten och även hunnit äta upp min smootihe kom jag på detta, så jag släckte ner lägenheten tände massa ljus och satte på lugn musik. Har nog aldrig haft en så bra morgon som idag, detta tänker jag fortsätta med så att man startat morgonen på ett lugnt sätt. Så har man en stressig dag har man i alla fall hunnit varva ner på morgonen. Vem vet det kanske inte blir så stressigt under dagen sedan, vi får se. Musiken jag använder har jag hittat på spotify så det är bara att söka på "Lugna rum" så får ni grymt avslappnande musik. 

Hursomhelst så tog jag kort på mitt favorit te idag och tänkte dela med mig av det. Det är ett grönt te jag köpt på indiska och det är ren mangosmak, den är super god! Idag är det även bendag så idag hoppas jag verkligen på lite pb, var ett tag sen nu. Kommer även ikväll posta ett inlägg om hur man kan/ska planera maten för att slippa blodsockerfall och att man går och köper sig godis eller något annat onyttigt. Håll utkiken!

J.Le

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar