lördag 5 januari 2013

Regler och val

Jag tänkte dela med mig av mina egna val och regler jag har tills den 11 mars. Detta är något som jag själv har valt att "ge upp" men efter denna perioden kommer jag bli en "normal" människa igen och äta allt fast med måtta.

Jag har valt att ge upp allt socker, med socker menar jag det vita snabba sockret som finns i läsk godis kakor osv. Socker som finns naturligt i maten är svårt att undvika och är inget man bör göra heller. Jag ska även ge upp chips och all hämtmat även sallader och latte. Detta är för att bla spara lite pengar och för att jag ska veta mer exakt vad jag får i mig. För att få ännu mer kontroll skall jag börja baka mitt egna bröd med nästintill bara råg, mums. Även alkoholen är en dryck jag väljer bort under denna perioden. Alkoholen innehåller många kalorier och nästan inga näring alls, alkoholen skjuter även upp förbränningen med 48 timmar efter sista klunken.

Istället för att unna mig tex choklad eller en kaka till kaffet så kommer jag att unna mig lite extra god mat. Med rätt råvaror kan man lätt göra väldigt mycket god mat. Så är jag sugen på pizza så kan jag göra den hemma med en pizzadeg på råg, och egen kebbabsås. Även använda mozzarella ost istället för vanlig. Det är så enkelt att få skräpmat att bli bra mat. Håll utkik efter recept och tips på detta!

J.Le

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar