söndag 6 januari 2013

Börja jogga med ett lätt tips

Idag var första gången sedan augusti jag tog mig ut på en joggingtur. Det blev en tur på 6.2km men jag jogga inte hela sträckan. Jag har aldrig varit direkt duktig på att jogga pga att jag har så dålig kondition. Men i somras fick jag ett tips som jag använde för att bygga upp konditionen på ett roligare sätt än att bara jogga tills man svimmar.

Tipset är att börja räkna lyktstolpar, snöpinnar eller vad som helst som har ett lagom avstånd från varandra. Idag började jag med att gå mellan 3 lyktstolpar och springa mellan 1 (fattar ni??). Alltså man går förbi 3 lyktstolpar sen så joggar man förbi 1. Känner man att man orkar kan man öka genom att jogga förbi 2 lyktstolpar, osv. Tillslut kommer man ha fått upp konditionen så att man joggar förbi alla lyktstolpar. Dock har jag inte kommit dit ännu, men från och med idag så jobbar jag på det.

När jag kom hem blev det en proteinshake och ett halvt päron, nu e de duschen sen städning, plugg och matlagning!

J.Le

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar