fredag 4 januari 2013

Frukost nr1

Frukosten ni ser på bilden har precis hamnat i min mage, mums! Jag dricker citronvatten och grönt te, två saker som skall öka förbränningen i kroppen. Det jag äter är en rågsmörgås med kalkon keso och svartpeppar. Det är nog den bästa mackan som finns, prova! I muggen har jag en smoothie eftersom att jag verkligen INTE får ner havregrynsgröt (det ska ju va så nyttigt...). Jag har försökt så många gånger men jag får bara kväljningar... Så jag har hittat ett sätt att få i mig allt de nyttiga i havregrynsgröten men på ett mycket godare vis. Allt som är i smoothien är allt jag har i och på havregrynsgröten. Idag blev det en mango, jordgubbs och choklad smoothie.

  • 1dl laktosfri mellanmjölk
  • 1-2dl frystabär
  • ½ banan
  • 1 näve havregryn
  • 1msk linfrön
  • ev, kanel, kakao, honung
Lägg allt i en mixer och kör runt!

J.Le

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar