torsdag 10 januari 2013

Myror i brallan

Nu när jag har hållit igång så mycket med träningen så har jag svårt att sitta still. Så länge jag inte måste då... Plus att man ska ju stå mer än vad sitter på dagarna, så vad kan man göra när man har tusen myror som springer runt i brallan och det inte finns nått att göra? här är några exempel som jag gör;
  • Diska, super duper tråkigt om ni frågar mig.. Men de possitiva är att man står upp.
  • Stretcha, nu för tiden passar jag alltid på att stretcha några extra minuter varje dag innan jag sätter mig bekvämt i soffan.
  • Städa, ni anar inte hur många kalorier man faktiskt kan förbränna när man städar. Jag blir då i alla fall svettig.
  •  Ta 10 varv runt om i hela ditt boende
  • Ring någon som du kan prata ett tag med och sätt dig inte ner, gå runt.
  • Ta en promenad, klä på dig varmt nu i vinter och ge dig ut i kylan. Inget slår känslan av rödrosiga kinder när man kommer hem igen!
Några få saker man kan göra, de är enkla saker så varför inte testa det nästa gång innan du sätter dig i soffan?

J.Le

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar